Hurtigere hjælp til din forsikring på mobilen
Alka er gået i luften med et mobilsite, der er skræddersyet til forsikringskunder på farten.
Nu er der hurtig råd og vejledning via Alkas mobilsite, hvis man er midt i et færdselsuheld og har brug for akut vejhjælp. Det er ikke altid pc'en lige står ved siden af, når man akut har brug for sit forsikringsselskab. Faktisk er det ganske ofte, at den eneste hjælper, der er ved hånden, er ens smartphone. Derfor er forsikringsselskabet Alka netop gået i luften med et mobilsite: m.alka.dk
Her kan man få råd og vejledning, hvis man for eksempel er midt i et færdselsuheld og har brug for akut vejhjælp. Eller står på Mallorca og har mistet visakort og bagage og er topforvirret.
Sitet giver hurtig adgang til de mest relevante informationer om skadeshåndtering, såsom: Hvor spærrer jeg mit kort? Hvilke oplysninger skal jeg have fra modparten i færdselsuheldet?
- Vi ved, at vores kunder ofte er på farten, og samtidig vil vi gerne give vores kunder en ekstra service, fortæller Lise Agerley, kommunikationschef i Alka.
Enkelt at kontakte rådgivere
Alkas kunder bliver automatisk sendt til m.alka.dk, når de skriver alka.dk i browseren på en mobiltelefon.
- Vi har tilstræbt at indarbejde nogle af telefonernes indbyggede funktioner. For eksempel kan smartphone-brugere med ét klik få vist afstand og rute til nærmeste fordelsværksted. Med mobilsitet forsøger vi også at gøre det enkelt for kunderne at komme i kontakt med vores rådgivere ved, at der på alle sider er lagt et "one-click"-kontaktfelt, fortæller Lise Agerley.
Layoutet på sitet er tilpasset iPhones, Android og nyere ikke-smartphones. Andre telefoner med adgang til internettet vil foreløbig få en mere skrabet version.